SEJARAH SYARIKAT
INITIATIVE ENGINEERING ditubuhkan
pada 27 Oktober 2006 oleh seorang pemilik tunggal iaitu Ahmad Bin Perman. Syarikat
ini telah diiktiraf oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia dan berdaftar sebagai syarikat pembinaan. Syarikat ini juga telah diiktiraf sebagai Syarikat Bumiputera
oleh Kementerian Kewangan Malaysia. Selain itu, syarikat ini berdaftar dengan
Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB). Syarikat
ini mula berjinak menapak kerja di Tanjung Malim ketika lebuh raya di sana
sedang dibina selama hampir 2 tahun, Setelah itu, syarikat ini mula melebarkan sayap membuat kerja pengubahsuaian rumah, pejabat dan bangunan swasta dan kerajaan.
Terdapat juga kerja maintenance yang dibuat seperti memotong rumput karpet.
INITIATIVE ENGINEERING
diakui sebagai kontraktor yang berwibawa berdasarkan kepakaran dan kehebatan
teknikal. Syarikat ini telah terlibat dalam banyak reka bentuk kejuruteraan dan
pembinaan projek-projek sebagai kontraktor utama. Pengalaman dan kepakaran
dalam industri ini telah menjadikan syarikat ini sebagai rakan kongsi pembangunan
negara utama. Selama bertahun-tahun telah membina reputasi yang kukuh dalam
pelbagai pembinaan dan projek-projek pembangunan hartanah yang memberi kesan
kepada masyarakat dengan projek-projek yang mempunyai kualiti hidup. Syarikat
ini juga bekerjasama dengan kontraktor utama yang lain yang mempunyai tahap kualiti
yang tinggi, keselamatan dan kepakaran teknikal kemahiran untuk memenuhi
keperluan pelanggan, terutama dalam sistem pra-fabrikasi dan pengurusan projek.
OBJEKTIF SYARIKAT
v Membentuk
ASAS yang kukuh untuk menjamin pulangan pendapatan yang berterusan dalam setiap
projek yang akan dilaksanakan oleh syarikat.
v Memberi
tumpuan dalam perniagaan yang ada dan mempelbagaikan konsep pembangunan hartanah
yang mengintergrasikan pembangunan seperti sedia ada.
v Berurusan dengan lebih efisien dan
professional terhadap para pelanggan.
v Pengendalian segala urusan mengikut
tatacara syarikat menerusi etika kerja dan penggarapan nilai murni di antara
pembekal dan para pelanggan.
v Membekalkan perkhidmatan berkualiti
dengan menerapkan pelbagai jenis teknik pemasaran yang efektif bagi mencapai
tahap kepuasan pelanggan yang maksimum.
v Sentiasa peka dan bersedia terhadap setiap
perubahan yang berlaku agar mutu perkhidmatan dipertingkatkan dari semasa ke
semasa.